Historie a založení baletní školy
Baletní školu založil Ján Nemec v roce 1992, kdy ještě působil jako sólista baletu Národního divadla v Praze. Po ukončení své profesionální kariéry v roce 1997 se plně zaměřil na výchovu mladých tanečníků. Jeho cílem nebylo vychovávat pouze profesionály, ale především probudit u dětí lásku k tanci, rozvinout jejich muzikálnost, motoriku a pohybovou koordinaci.
Filozofie výuky
Škola klade důraz na rodinnou atmosféru a individuální přístup ke každému žákovi. Mistr Ján Nemec předává své zkušenosti s respektem k jedinečnosti každého dítěte. Výuka se soustředí na klasický tanec, který je základem většiny tanečních stylů. Hodiny zahrnují nejen techniku klasického tance, ale i baletní názvosloví a variace, které umožňují tvorbu celých představení podle autorských choreografií.
Tradice baletních představení
Od roku 1996 škola každoročně pořádá vánoční baletní představení, kde prezentuje výsledky celoroční práce. Mezi uvedené balety patří např. Šípková Růženka, Popelka, Louskáček, Labutí jezero či autorské choreografie jako Žabí princ nebo Zvířátka a loupežníci. Škola vystupovala na významných pražských scénách včetně Nové scény Národního divadla.
Harmonogram školy

Soutěže a individuální rozvoj
Žáci školy se pravidelně účastní amatérských tanečních soutěží doma i v zahraničí, kde často dosahují výborných výsledků. Škola nabízí také individuální hodiny, které pomáhají rozvíjet techniku a umělecký projev každého jednotlivce. Pro pokročilé studenty jsou k dispozici baletní semináře vedené různými tanečními mistry.
Letní škola tance a kulturní program
Baletní škola každoročně pořádá letní školu tance, která je otevřena nejen pro žáky školy, ale i pro širokou veřejnost. Žáci mají také příležitost navštěvovat představení v Národním divadle, což jim poskytuje inspiraci a hlubší porozumění tanečnímu umění.
Harmonogram školy„I přes mnohé názory, že klasický tanec je v současné době již přežitkem, nelze podle mého názoru souhlasit. Klasický balet je profesním základem každého tanečníka, nelze vynechat abecedu klasického tance ani při soudobém tanci, protože by to znamenalo krok zpět, směrem k degradaci profese tanečníka v naší společnosti.
Balet je práce a dřina, při které se nikdy nedá říct, že je dílo hotovo. Nelze usnout na vavřínech, je to nekonečné hledání dokonalosti, ladnosti a graciéznosti. Pro mnohé děti začínající s výukou klasického baletu se může zdát tzv. „šoupání nohou“ nekonečné a zdlouhavé, ale baletní umění je běh na dlouhou trať, kdy systematickým cvičením vypracováváme dokonalost pohybu, ovládání svalů celého těla a snažíme se vítězit nejen nad sebou samým, ale i nad přírodou.“
Balet je práce a dřina, při které se nikdy nedá říct, že je dílo hotovo. Nelze usnout na vavřínech, je to nekonečné hledání dokonalosti, ladnosti a graciéznosti. Pro mnohé děti začínající s výukou klasického baletu se může zdát tzv. „šoupání nohou“ nekonečné a zdlouhavé, ale baletní umění je běh na dlouhou trať, kdy systematickým cvičením vypracováváme dokonalost pohybu, ovládání svalů celého těla a snažíme se vítězit nejen nad sebou samým, ale i nad přírodou.“